Co robimy w przedszkolu
W roku szkolnym 2022/2023
nasze działania będą skupiały się wokół trzech głównych tematów:
szczegółowe terminy aktywności związanych z realizacją projektów edukacyjnych, dni tematycznych, uroczystości przedszkolnych, konkursów będą pojawiały się w miesięcznym kalendarium w zakładce AKTUALNOŚCI
Jesteśmy razem - wartości w życiu przedszkolaka
Przygotowanie w grupach, omówienie i przypomnienie kodeksu przedszkolaka jako kreowanie działań i doświadczeń dzieci w duchu uniwersalnych wartości szacunku i poszanowania każdego człowieka
Zabawy i aktywności plastyczne z okazji Dnia Przedszkolaka
Powitanie jesieni – przygotowanie w grupach zabaw sensoplastycznych z wykorzystaniem materiałów przyrodniczych, przeprowadzenie zajęć kulinarnych z wykorzystaniem darów jesieni
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka „Nie ma dzieci, są ludzie” - zapoznanie z Konwencją Praw Dziecka, rozumienie równowagi pomiędzy prawami dziecka a jego obowiązkami
Pasowanie na przedszkolaka w grupie "Żabki" i "Delfinki"
„ Urodziny Polski”- wspólne obchody 11 listopada, wykonanie tortu urodzinowego dla Polski, zajęcia kształtujące zachowania patriotyczne
Cykliczne prowadzenie z dziećmi zabaw i gier integrujących grupę, kształtujących umiejętności komunikacyjne i społeczne dzieci
„Dzień pluszowego misia” – zorganizowanie zabaw z wykorzystaniem ukochanej zabawki przyniesionej przez dzieci z domu
„Dzielić się z innymi jest fajne” – przygotowywanie okolicznościowych upominków dla najbliższych z okazji Dnia Babci i Dziadka, Dnia Mamy i Taty
Organizowanie w szatni wystaw prac plastycznych dzieciw tym prac inspirowanych muzyką, wykonanych różnorodnymi technikami
Światowy Dzień Zespołu Downa - Dzień kolorowych skarpetek - zabawy integrujące grupy połączone z powitaniem wiosny.
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu - „Zaświeć na niebiesko” zabawy integrujące we wszystkich grupach.
„Słuchanie przez czytanie”– codzienne czytanie dzieciom ciekawych pozycji literatury dziecięcej, wdrażanie do słuchania bajek muzycznych i innych słuchowisk dziecięcych, w tym aktywne czytanie, czytanie z muzyką w tle;
"Lubię książki” –czytanie książeczek dzieci przyniesionych z domu – dzielenie się tym co jest im bliskie
Ustalenie stałej pory odpoczynku w każdej grupie– wdrażanie dzieci do świadomego odpoczynku (wyciszenie, ćw. oddechowe, relaksacja, wizualizacje, „wierszyki masażyki”)
„Zabawy naszych dziadków” – wplatanie w codzienne aktywności dzieci zabaw dawnych np. „Ciuciubabka”, „Lisek”, „Mam chusteczkę haftowaną..”, „Jaworowi ludzie” itp.
Koncerty umuzykalniające i przedstawienia teatralne
„Zosia samosia” – zabawy rozwijające samodzielność i dające dzieciom poczucie własnej wartości
Zorganizowanie warsztatów Bożonarodzeniowych z rodzicami – kultywowanie świątecznych tradycji, wzmacnianie więzi rodzinnych
Jesteśmy odpowiedzialni - opiekowanie się roślinami w sali, dokarmianie ptaków zimą, pełnienie dyżurów (w najstarszej grupie)
Prowadzenie zajęć poruszających temat różnorodności kulturowej, językowej, rasowej, niepełnosprawności - kształtowanie postawy otwartości wobec innego dziecka pomimo jego różnic, trudności (w grupie "Marynarzy")
Udział w akcjach charytatywnych zbierania: nakrętek, zużytych baterii, odzieży (szczegóły akcji - kliknij logo) , zużytych kartridży do drukarek (szczegóły akcji - kliknij logo), karmy dla psów
„Bezpieczne multimedia”
Realizacja programu edukacyjnego "Necio.Pl - Poznajemy Internet" prowadzonego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (kliknij w logo, aby dowiedzieć się więcej)
Warsztaty z wykorzystaniem tablicy multimedialnej w ramach Dnia Bezpiecznego Internetu
Akcja "Wyjdź na dwór" - przedszkolny konkurs fotograficzny dla dzieci i rodziców na zdjęcie z ciekawych aktywności na powietrzu
Realizacja programu profilaktycznego "Odłącz się, połącz się - realnie odpowiedzialni" uświadamiającegoszkodliwość nadmiernego korzystania z ekranów (kliknij w logo, aby dowiedzieć się więcej)
Przeprowadzenie za pośrednictwem strony internetowej przedszkola i tablic informacyjnych w szatni, kampanii informacyjnej dla rodziców o szkodliwości nadmiernego korzystania z urządzeń multimedialnych, promującej aktywności na powietrzu i zabawy rodzinne
Realizacja programu Fundacji Veolia Polska i Fundacji V4Sport "Zdrowie i integracja" mającego na celu integrację językowo-kulturową dzieci uchodźców uczęszczających do przedszkola (kliknij w logo, aby dowiedzieć się więcej)
Rozwijanie sprawności ruchowej i manualnej
Wspieranie najmłodszych przedszkolaków w rozwijaniu umiejętności samoobsługowych, stwarzanie sytuacji nabywaniu nowych umiejętności i doskonalenia już osiągniętych, z uwzględnieniem możliwości dzieci (edukacja ku samodzielności -wspieranie działań dziecka i stopniowe wycofywanie się z pomocy dorosłego, zachęcanie do własnych działań)
Organizowanie spacerów w najbliższej okolicy przedszkola
Uczenie /rozwijanie umiejętności: mycia rąk z przestrzeganiem kolejnych etapów tej czynności i dokładności ich wykonywania, kontrolowanie i sygnalizowanie potrzeb fizjologicznych, prawidłowego wycierania nosa chusteczką higieniczną, umiejętnego i kulturalnego jedzenia, posługiwania się sztućcami oraz picia z kubeczka/szklanki, wkładania i zdejmowania kapci i butów, odnoszenia zabawek na ich stałe miejsca, umiejętność sprzątania, nauka samodzielnego ubierania się,- potrafię sam założyć kapcie i buty itp., nauka posługiwania się przyborami plastycznymi
Włączanie dzieci w prace porządkowe w ogrodzie przedszkolnym: grabienie liści, zbieranie szyszek, przenoszenie/przewożenie zebranych rzeczy w wyznaczone miejsce, wyrywanie chwastów, zbieranie plonów warzywno-owocowych, kopanie/sadzenie roślin
Włączanie zabaw ruchowo-muzyczno-plastycznych z elementami systemu "Edukacji przez ruch" D. Dziamskiej, który wykorzystuje naturalny, spontaniczny ruch organizmu do uaktywnienie zmysłów, dzięki którym dzieci poznają otaczający świat



(„Aerobik”, „Zumba”, elementy fitnessu terapeutycznego A. Chartanowicz, elementy Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, zabawy z Lwem Lolkiem, „Joga małych stópek” )
