Dzień w przedszkolu
7.00 DZIEŃ DOBRY PRZEDSZKOLAKI - OTWARCIE PRZEDSZKOLA
bawię się w kącikach zainteresowań i edukacyjnych
uczestniczę w zabawach konstrukcyjnych, działalności plastyczno-manipulacyjnej lub ćwiczeniach artykulacyjno - oddechowych
pracuję indywidualnie z nauczycielem
8.10-8.30 ZABAWY Z GRUPĄ - POWITANIE W KRĘGU
jestem aktywny: zabawy ruchowe, zestawy ćwiczeń porannych, zabawy ze śpiewem, integracyjne, przy muzyce
zabawy z kalendarzem, wspólnie planujemy nasz dzień w przedszkolu
przygotowuję się do śniadania - samodzielnie wykonuję czynności higieniczne
8.30 ŚNIADANIE, czynności higieniczne
9.00 ZABAWA I EDUKACJA - ZAJĘCIA PLANOWE W GRUPIE
uczestniczę w zajęciach dydaktycznych prowadzonych przez nauczyciela (realizacja tematów wynikających z programu wychowania przedszkolnego, podstawy programowej)
realizuję różnorodne formy i metody pracy indywidualnej i zespołowej podczas zajęć edukacyjnych poszerzających wiedzę, doskonalących moje umiejętności.
uczestniczę w aktywności twórczej o charakterze plastycznym, dramatycznym, ruchowym, muzycznym.
czas zajęć uzależniony jest od wieku dzieci.
10.00-10.10 DRUGIE ŚNIADANIE
10.10 - 11.50 ZABAWA I RUCH
bawię się z kolegami tak jak lubię
jestem aktywny ruchowo: uczestniczę w spacerach, wycieczkach, zabawach ruchowych, korzystam ze sprzętu sportowego i rekreacyjnego w ogrodzie
prowadzę obserwacje przyrodnicze i zabawy badawcze w naturalnym środowisku
gdy pada deszcz bawię się w sali lub na holu z wykorzystaniem sprzętu sportowego, uczestniczę w grach i zabawach zespołowych
słucham tekstów literackich czytanych przez nauczycielkę
gdy potrzebuję pracuję indywidualnie z nauczycielką
11.50 - 12.00
przygotowuję się do obiadu (doskonalę umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych)
12.00-12.30 OBIAD, czynności higieniczne
12.30-14.00 RELAKS
w grupie dzieci 3-letnich i 4-letnich poobiednia drzemka
W grupach starszych 5-6 latków:
mogę się zdrzemnąć gdy mam ochotę
słucham bajek i opowiadań dziecięcych w interpretacji nauczyciela
słucham nagrań płytowych i słuchowisk lub muzyki relaksacyjnej
uczestniczę w zajęciach indywidualnych
bawię się według swoich zainteresowań
aktywnie spędzam czas podczas pobytu na powietrzu
14.00-14.30/14.15-14.45 PODWIECZOREK
15.00 AKTYWNE POPOŁUDNIE
podejmuję aktywność własną - organizuję zabawy indywidualne z kolegami
z nauczycielką podejmuję zabawy tematyczne, badawcze, ruchowe ze śpiewem, taneczne
bawię się tekstem literackim , prezentuję własne interpretacje utworu podczas zabaw dramowych, pantomimicznych
słucham czytanych przez nauczycielkę książek, oglądam i poznaję książki oraz czasopisma
uczestniczę w zajęciach dodatkowych
pracuję indywidualnie z nauczycielem
uczę się czynności porządkowych w sali oraz kącikach zainteresowań i edukacyjnych
dokonuje podsumowania dnia i planuję działania na następny
aktywnie spędzam czas w ogrodzie przedszkolnym korzystając za sprzętu sportowego/zabawek
żegnam się z nauczycielką wychodząc do domu
17.00 ZAMYKAMY PRZEDSZKOLE - DO ZOBACZENIA