Rada Rodziców
Skład Rady Rodziców w roku szkolnym 2024/2025:
Przewodniczący: p. Aleksandra Dziura
Zastępca przewodniczącego: p. Anna Szczepańska
Skarbnik: p. Monika Wolf
RADA RODZICÓW
Rada Rodziców jest organizacją wewnętrzną Przedszkola powołaną do reprezentowania ogółu rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola. Jest organem wewnętrznym, stanowi społeczny organ opiniodawczy, doradczy i decyzyjny przedszkola, posługujący się własną pieczątką oraz numerem identyfikacji podatkowej.
Skład, struktura, tryb powoływania członków Rady Rodziców:
- Rada Rodziców składa się 4 przedstawicieli Rad grupowych, których członkowie wybierani są w głosowaniu tajnym, podczas pierwszego zebrania z rodzicami.
- Rada grupowa składa się z 3 członków (przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego, skarbnika).
- Rada powołuje Prezydium Rady, które stanowi organ wykonawczy Rady.
- W skład Prezydium wchodzą:
- Przewodniczący
- Zastępca Przewodniczącego
- Sekretarz
- Członek Prezydium
- Rada Rodziców posiada Komisję Rewizyjną wybieraną większością głosów spośród przedstawicieli Rad Oddziałowych.
- Kadencja Rady trwa od 1 września do dnia 30 września następnego roku.
- Członkowie Rady pełnią funkcje społecznie.
Do zakresu działania Rady Rodziców należy w szczególności:
- Uchwalenie regulaminu Rady.
- Uchwalenie preliminarzu budżetowego Rady na dany rok.
- Współpraca z innymi organami przedszkola, w tym Radą Pedagogiczną, przy rozwiązywaniu spraw związanych z bieżącym funkcjonowaniem Przedszkola.
- Zapewnienie rodzicom wpływu na działalność przedszkola poprzez znajomość zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych, uzyskanie porad w sprawie wychowania dziecka.
- Współudział w realizacji zadań ogólnoprzedszkolnych.
Rada Rodziców ponadto może:
- Występować do Rady Pedagogicznej i Zastępcy Dyrektora ds. Przedszkola z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw placówki.
- W celu wspierania działalności statutowej przedszkola gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców i innych źródeł oraz ustalenie zasad użytkowania tych funduszy.
- Oddziaływać na rodziców zaniedbujących swoje obowiązki wobec dzieci.
- Utrzymywać kontakty ze Szkołą Podstawową nr 301 wchodzącą w skład Zespołu szkolno-Przedszkolego nr 2.
Podejmowanie uchwał i sposób dokumentowania posiedzeń:
Uchwały Rady zapadają większością oddanych głosów przy obecności co najmniej połowy regulaminowego składu i są protokołowane. Protokoły podpisuje przewodniczący i protokolant przy aprobacie Rady.
Zasady działalności finansowej Rady Rodziców:
- Rada może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł ustalonych na posiedzeniu Rady.
- Dokumentację i ewidencję wpływów i wydatków z funduszu rady prowadzi skarbnik lub osoba upoważniona przez ogół Rady.
- Wpływy na fundusz Rady zbierane są i dokumentowane na kwitariuszach wpływów kasowych lub listach zbiorczych poszczególnych grup i ewidencjonowane w księdze wpływów Rady na dany rok szkolny.
- Rada może zlecić zbieranie składek wyznaczonej osobie na podstawie zawartej umowy na dany rok szkolny.
- Wydatki z funduszu Rady dokonywane są w myśl uchwał Rady i realizowane na podstawie rachunków i dokumentów zatwierdzonych i podpisanych przez przewodniczącego Rady.
- Środki o których mowa w punkcie 1 przeznaczone są w szczególności na:
- Organizowanie imprez kulturalno-oświatowych i wycieczek dla dzieci.
- Finansowanie upominków oraz imprez okolicznościowych dla dzieci.
- Finansowanie materiałów papierniczych, dekoracyjnych i dydaktycznych dla dzieci.
- Organizowanie warsztatów szkoleniowych dla nauczycieli i rodziców.
- Innych wydatków niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Rady.
- Rada upoważnia wicedyrektora Przedszkola do dysponowania środkami finansowymi Rady Rodziców.
(kliknij tytuł dokumentu)
przygotowała Małgola