Zobacz
Co robimy w przedszkolu
W roku szkolnym 2025 - 2026
nasze działania będą skupiały się wokół trzech głównych tematów:
szczegółowe terminy aktywności związanych z realizacją projektów edukacyjnych, dni tematycznych, uroczystości przedszkolnych, konkursów pojawiają się w miesięcznym kalendarium w zakładce AKTUALNOŚCI
W krainie uczuć i emocji
Poznajmy się - w świecie emocji - zabawy integracyjne
Emocje ukryte w bajkach - czytanie bajek terapeutycznych w czasie poobiedniego relaksu
Kamishibai – magiczne opowieści - realizacja innowacji metodycznej w grupie “Sówek”
Rozwijanie umiejętności zauważania pozytywnych chwil poprzez tworzenie radosnych zabaw, niespodzianek, miłej atmosfery
Pudełko smutków - wspólna rozmowa, techniki relaksacyjne, muzykoterapia, uczenie się akceptacji smutku, poszukiwanie sposobów radzenia sobie ze smutkiem
„Dzień życzliwości”- pokaz postaci budzących określone emocje, przebieranie się dzieci
Współczuję, więc pomagam - zbiórka karmy, produktów dla zwierząt ze schroniska
„Empatia i serdeczność”- rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych, wzmacnianie więzi, zabawy w parach, tworzenie miłych relacji rówieśniczych
29.09 – 3.10 ogólnopolska inicjatywa „Tydzień Budowania Relacji”, organizowana w ramach programu Ministerstwa Edukacji
„Proszę, dziękuję, przepraszam – ja tych słów nie żałuję”- kształtowanie u dzieci norm i zachowań prospołecznych, poprzez używanie form grzecznościowych
„Strach – oswoić potwora”- Zrozumienie źródeł lęku, budowanie poczucia bezpieczeństwa poprzez „Stworki straszki” – projekt plastyczny, „Czego się boję? - teatr cieni, ćwiczenia oddechowe
„Złość – nie taka straszna”- Nauka konstruktywnego wyrażania złości, rozpoznawanie sygnałów ciała, kącik wyciszenia, historyjki obrazkowe z alternatywnymi zakończeniami, mediacja rówieśnicza
Nauka/ćwiczenie umiejętności rozwiązywania konfliktów bez przemocy metodą M. Rosenberga „Język żyrafy”
„Zaskoczenie i ciekawość”- Rozwijanie otwartości, ćwiczenie reakcji na nowe sytuacje, eksperymenty przedszkolne, „Pudełko niespodzianek”- zajęcia sensoryczne
„Miłość i przyjaźń”- Budowanie relacji rówieśniczych, rozwijanie życzliwości poprzez rytuał dnia dobrego słowa i uczynku, zabawy w grupach wspierających współpracę
„Tęcza emocji” – podsumowanie realizacji tematu na koniec roku szkolnego
Dzień rodziny - piknik przedszkolny
Obchody Międzynarodowego Dnia Głuchych (26. IX) - warsztaty w grupie najstarszych przedszkolaków
„Kolędujemy” – świąteczne spotkania z rodzicami, przygotowanie części artystycznej dla rodziców
Pożegnanie przedszkola - uroczystość z udziałem rodziców w najstarszych grupach, tworzenie albumu wspomnień
Ruch i zabawa to rozwoju podstawa
„Mała akademia gotowania” – promowanie zdrowego stylu odżywiania poprzez prowadzenie zabaw i działań kulinarnych.
„Wyzwania Teodora” – przystąpienie i realizacja zadań ogólnopolskiego projektu edukacyjnego na rok szkolny 2025/26.
„Małe rączki, wielkie możliwości, czyli sensoryczna droga do sprawności”- realizacja ogólnopolskiego projektu edukacyjnego, który powstał z myślą o rozwijaniu sprawności manualnej dzieci poprzez radosne, zmysłowe działanie. To zaproszenie do świata kreatywnych zabaw sensorycznych, które angażują dłonie, palce, zmysły i przede wszystkim dziecięcą wyobraźnię.
Supełkowe czary mary – realizacja innowacji metodycznej z wykorzystaniem techniki makramy (szczegóły - kliknij obrazek)
„Zdrowo i sportowo” – przystąpienie do kolejnej edycji ogólnopolskiego projektu edukacyjnego w roku szkolnym 2025/26 (szczegóły - kliknij logo)
Spotkanie z pielęgniarką w ramach promowania zdrowego stylu życia
„Od kropki do kropki” – sztafeta życzliwości - zabawy ruchowo - sensoryczne integrujące grupę zgodnie z możliwościami rozwojowymi dzieci – świętowanie Międzynarodowego Dnia Kropki.
„Dzień uśmiechniętego kasztana” – przedszkolny konkurs dla dzieci i ich rodziców na wykonanie kasztanowego ludzika – promowanie zachowań ekologicznych.
„Sprawne rączki” – dzień origami w przedszkolu, wystawa prac dzieci
„Zdrowe śniadanko” – działania w grupach zachęcające dzieci do przygotowania i spożycia zdrowego śniadania
„Do czego jeżowi igły?” - metoda projektu – nauka przyszywania guzików, poszerzanie wiedzy i zainteresowań przyrodniczych.
„Pysznie i bezpiecznie” – przygotowanie świątecznego ciasta z okazji obchodów Dnia Praw Dziecka.
„Turniej sportów zimowych” – zabawy sportowe w grupach (hokej, narciarstwo, bobsleje itp.)
„Skarpetkowy zawrót głowy” - zabawy sensoryczno-ruchowe i integrujące grupę z okazji powitania wiosny i obchodów Dnia Zespołu Downa.
„Skarpetkowa maskotka” - przedszkolny konkurs plastyczno – techniczny
„Dzień tańca w przedszkolu” – zabawy taneczne, prezentacja ulubionych tańców w poszczególnych grupach przedszkolnych.
„Niebieskie igrzyska” – zabawy ruchowe uwrażliwiające umiejętność dostrzegania i szanowanie osób ze spektrum autyzmu.
„Sprintem do maratonu” – udział w ogólnopolskim maratonie przedszkolaków – kolejna edycja wydarzenia sportowego
„Razem, z, czy przeciwko?”- zabawy ruchowe z elementami Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
Systematyczne prowadzenie zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych uświadamiających dzieciom poczucie ich ciała w przestrzeni; „Aerobik”, „Zumba”, elementy fitnessu terapeutycznego A. Chartanowicz, elementy Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, zabawy z Lwem Lolkiem, „Joga małych stópek” i innych
Organizowanie spacerów w połączeniu z formami ruchu na świeżym powietrzu
Organizowanie zabaw i aktywności kształcących u dzieci postawy fair play i umiejętności współdziałania z innymi podczas gier i zabaw ruchowych
Neciaki - bezpieczna podróż po cyfrowym świecie
Realizacja programu edukacyjnego „Necio.pl” - prowadzonego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę we współpracy z Fundacją Orange, w ramach programu Komisji Europejskiej Safer Internet (szczegóły - kliknij logo)
Realizacja projektu edukacyjnego „Plik i Folder na ścieżkach Internetu” Polskiego Centrum Programu Safer Internet (szczegóły - kliknij logo)
Realizacja projektu edukacyjnego „Owce w sieci” w oparciu o wybrane kreskówki dla dzieci w wieku 3-7 lat Polskiego Centrum Programu Safer Internet (szczegóły - kliknij logo)
Opracowanie z dziećmi zasad bezpiecznego korzystania z Internetu i dostępnych multimediów w formie rysunkowej;
Tworzenie wspólnie z dziećmi bazy bezpiecznych portali edukacyjnych wspierających rozwój dziecka, ukierunkowanie dzieci do korzystania z ciekawych i dostosowanych dla nich treści;
„Dzień bezpiecznego Internetu", przygotowanie inicjatyw edukacyjnych i zgłoszenie do Polskiego Centrum Safer Internet
Rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci - korzystanie z zasobów zabaw edukacyjnych, terapeutycznych w Internecie, wykorzystywanie ich podczas zajęć w grupach;
Rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci - prezentowanie Internetu jako narzędzia do wyszukiwania ciekawych informacji, związanych tematycznie z realizowanym tematem; zapoznanie dzieci z pojęciem „fake” – o tym, że nie wszystko co oglądamy jest prawdą.
Rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci - tablica multimedialna jako narzędzie do wprowadzenia w świat liter i cyfr, ćwiczeń w nauce pisania i czytania, doskonalenia percepcji wzrokowej i słuchowej.
Co to są pixele – łączenie zabaw graficznych z nauką kodowania
Zakup ozobotów (i w miarę możliwości drukarki 3D) z funduszy uzyskanych z Kiermaszu Wielkanocnego w ubiegłym roku szkolnym
„Mój avatar” przedszkolny konkurs plastyczny
Zapoznanie ze sztuczną inteligencją –korzyści i niebezpieczeństwa, wykorzystywanie AI do tworzenia ilustracji, grafik, rozwijanie kreatywności i wyobraźni
Przeprowadzenie za pośrednictwem strony internetowej przedszkola i tablic informacyjnych w szatnikampanii informacyjnej dla rodziców o szkodliwości nadmiernego korzystania z urządzeń multimedialnych, negatywnego wpływu na rozwój emocjonalny dziecka oglądania treści nieodpowiednich do wieku, gier komputerowych zawierających przemoc.
Prezentowanie Internetu jako narzędzia do wyszukiwania ciekawych informacji, związanych tematycznie z realizowanym tematem
Tablica multimedialna jako narzędzie do nauki pisania i czytania, dokonalenia umiejętności grafomotorycznych
Obszary - tematy do pracy wyznaczają kierunki polityki oświatowej państwa (tzw. priorytety) na dany rok szkolny oraz wnioski do pracy opracowane w podsumowaniu pracy przedszkola na zakończenie każdego roku szkolnego.
BIERZEMY UDZIAŁ W ZBIÓRKACH I AKCJACH
(wszystkie zbiórki i akcje są zweryfikowane, przedszkole nie czerpie z nich rzadnych korzyści)
Głównym założeniem działalności „Pomaganie przez ubranie” jest wsparcie finansowe fundacji charytatywnych - kliknij logo akcji, aby dowiedzieć się więcej
Całoroczna akcja polega na zbiórce używanej odzieży w dobrym stanie, którą wrzucamy do oznaczonego pojemnika w pomieszczeniu z videodomofonem.
"Gorączka złota PCK" - kliknij logo akcji, aby dowiedzieć się więcej
Akcja polega na zbiórce złotych monet o nominale 1,2 i 5 groszy, które wrzucamy do oznaczonej skarbonki w szatni. Termin akcji będzie opublikowany, gdy zostanie ustalony przez organizatora.
Opracowała Małgorzata Brzostowska