Kontrast
Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 345 w ZSP nr 2
Strona głowna  /  RYBKI
RYBKI

 

Rodzice, którzy chcą być z nami w kontakcie, przesyłać wykonane przez dzieci prace lub zdjęcia piszcie:


   Pani Gosia F.: fukowska.malgorzata@office.zsp2.pl   (także w sprawie kodowania)

  Pani Magda:    burkiewicz.magdalena@office.zsp2.pl  

  Pani Edyta:    stepien-pajaczkowska.edyta@office.zsp2.pl  

 

kontakt  SPECJALIŚCI - kliknij

 

Dla rodziców dzieci, które mają zajęcia rewalidacyjne, z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, WWR

 

Rodzice, przesłane zdjęcia umieszczamy  w GALERII  z tytułem "Rybki" - nauczanie zdalne.

 

Jeżeli mają Państwo problem z otwieraniem linków z naszej strony internetowej, proszę najechać myszką na tytuł, użyć prawego klawisza myszki i wybrać opcję "otwórz odnośnik w nowej karcie"

 

 

Robert koduje

Robercikowy ogródek parapetowy

Maciuś i Amelka "na niebiesko dla autyzmu"

 

 

Kochane Rybki i Drodzy Rodzice

W tym tygodniu  (30.03-03.04) szerzej poznacie temat ekologii. Poznacie znaczenia tego słowa oraz dowiecie się jak możemy oszczędzać prąd czy segregować śmieci. Chcemy zaproponować Wam prace techniczną wykonaną z artykułów dostępnych w domu, filmy gry i zabawy. Wiemy, że jest tego dużo. Zróbcie tyle ile chcecie i możecie.

 Mamy nadzieję, że tęsknicie tak bardzo jak my.

Ukochujemy Was mocno

Pani Magda, Małgosia i Edyta

 

 

  1. Co to jest ekologia?

 

 

 

  • Przygotujcie emotki i obejrzyjcie film. Na końcu filmu znajduje się quiz, odpowiedzcie na pytania zawarte w nim. Z pomocą przyjdą wam emotikony wesołej i smutnej buzi - kliknij. Wytnijcie i pokolorujcie buzie: smutną na czerwono a wesołą na zielono.

 

 

Film „W kontakcie z naturą”

 

        

 

 

  • Porozmawiajcie z domownikami jak Wy możecie oszczędzać wodę i  prąd.

 

  • Wielkie sprzątanie – sprzątanie planety Ziemi zacznijcie od własnego kącika /pokoju. Zetrzyjcie kurze, ułóżcie książki i zabawki. Jeżeli znajdziecie śmieci w pokoju wyrzućcie je zgodnie z zasadami recyklingu.

 

 

  • Pamietajcie,że ruch to zdrowie ! Nawet w domu można ćwiczyć. Pomoże Wam W tym Kubuś :

 

RUSZAJ SIĘ

 

  • Przeczytajcie z dorosłym tekst i narysujcie siebie dbającego o przyrodę

 

KARTA PRACY

 

 

  1. Jak segregować śmieci?

 

 

  • Czy Wy segregujecie śmieci?  Wiecie po co trzeba to robić?

 

 

Obejrzyjcie film:  EKO-PATROL

 

 

 

  • Uzupełnijcie kartę pracy

 

 

KARTA PRACY

 

 

  • Posłuchajcie i zaśpiewajcie piosenkę

 

 

ŚWIAT W NASZYCH RĘKACH - EKO PIOSENKA

 

  1. Prąd

 

  • Zapraszamy na film:

 

CO TO JEST PRĄD?

 

 

  • „Wiatrak” – wykonanie pracy technicznej
  1. sztywna kartka papieru
  2. drewniany patyczek (np. po szaszłykach)
  3. plastelina
  4. sznurek
  5. nożyczki
  6. taśma klejąca

Z grubej kartki papieru wycinamy 4 skrzydła wiatraka wbijając w niewielką grudkę plasteliny.  Tak przygotowana podstawę należy nabić na patyczki do szaszłyków np.3 sklejone dookoła mocną taśmą. Aby uniknąć efektu tarcia (nagrzewania się patyczków w dłoniach podczas kręcenia) należy urządzenie umieścić w pudełku, które będzie pozwalało trzymać całe urządzenie. W np. pudełku po jogurcie należy zrobić po obu stronach otwór tak aby można przełożyć wykałaczki. Następnie do patyczka należy przywiązać sznurek  (2 -3 cm sznurka można przykleić do patyczka taśmą) i zakręcić na patyczku. Gdy pociągniemy za sznurek wiatrak generuje wiatr. Aby zaoszczędzić sobie czasu i pracy można zrobić 2 kołowrotek. Tak aby sznurek pierwszym kołowrotku był zwinięty podczas gdy drugi będzie rozwinięty. Tym sposobem pociągając za jeden zwinięty sznurek drugi będzie się sam zwijał.

Zdjęcia modelu znajdziemy na stronie:

 

 

WENTYLATOR

 

 

  • Prądowe karty pracy:

 

 

DOKOŃCZ RYSOWAĆ ŻARÓWKI

 

DOKOŃCZ RYSOWAĆ KABLE

 

 

  1. Zdrowie na talerzu

 

 

 

  • „Gra w zielone” – pobawcie się „W zielone” zgromadźcie zielone przedmioty w Waszym domu. Wymieńcie jakie warzywa i owoce są zielone.   Zagrajcie również „W czerwone” i „W żółte”

 

  • Razem z Kubusiem zróbcie pyszne kanapeczki   kliknij obrazek

 

 

Zaproponujcie Rodzicom wspólne przygotowanie podobnych pyszności na drugie śniadanie. Nie zapomnijcie wcześniej o umyciu rąk, warzyw i owoców.

 

  • Połączcie marchewki z ich cieniami, policzcie ile jest marchewek i zagrajcie na nich piosenkę ! kliknij w obrazek

 

 

  • Zróbcie sok i rozdajcie go przyjaciołom – oczywiście tylko w grze  kliknij w obrazek

 

 

 

 

A może spróbujecie w domu zrobić sok, albo owocową sałatkę?

 

 

 

5. Woda

 

 

 

 

Wiadomo,że woda jest nam bardzo potrzebna. Nie zapominajcie o myciu rąk. Dlaczego ? 

 

 

  • Przeprowadźcie doświadczenie : do miski/talerza wlac mleko, wsypać mielony czarny pieprz. Dziecko moczy palec w mleku. Pieprz się przyklei. Teraz namydlamy porządnie palec i ponownie zamurzamy w mleku. Palec z mydłem odpucha pieprz.

Wniosek : kiedy dotkniemy brudnej powierzchni zarazki, wirusy (pieprz) osiądą na naszych rękach. Po umyciu, pod wpływem mydła zostaną usuniete.

 

 

Link do doświadczenia :  DOŚWIADCZENIE

 

 

 

  • Zapraszamy na krótką bajkę :

 

DLACZEGO TRZEBA DBAĆ O HIGIENĘ ?

 

 

  • Na pytanie dlaczego warto oszczędzać wodę odpowie Wam ten film :

 

 

OSZCZĘDZANIE WODY

 

 

Porozmawiaj z pozostałymi domownikami, jak możecie oszczedzać wodę.

 

 

  • Wykonajcie zadanie Kropelki z zakładki na stronie przedszkola  « Przedszkolaki kodują »

 

 

 

Karta pracy: rybki płynace w lewo pokoloruj na niebiesko, te płynące w prawo na czerwono. Policz ile jest rybek czerwonych a ile niebieskich, których rybek jest więcej ?

 

 

 

KARTA PRACY

 

 

 

 

 

 

 

Gra zaprojektowana przez Arka

 

Maciuś, Amelka i Gabrysia rozmawiali z mamą o dzieciach i dorosłych z Zespołem Downa
oraz o "inności". Rodzinnie obejrzeli film "Cudowny chłopak"

 

 

TYDZIEŃ 23-27 marca

 

 

Kochane Rybeczki.

Mamy tu dla Was karty pracy i zadania na cały tydzień.

Czy wiecie, że zmieniła nam się pora roku? Tak, mamy Wiosnę!!!

Dlatego najbliższych kilka dni  poświęconych będzie właśnie temu, co dzieje się wiosną.

Jeżeli macie ochotę możecie zdjęcia swoich prac wysłać na maila.

Zachęcamy Was również do zabawy z kodowaniem. W osobnej zakładce Przedszkolaki Kodują znajdziecie propozycje zadań.

 

Do zobaczenia

Pani Gosia, Pani Madzia i Pani Edyta

 

 

 

Oznaki wiosny

Umiem liczyć –kształtowanie umiejętności tworzenia zbioru siedmioelementowego; przeliczenie w zakresie 7, przeliczenie na guzikach, klockach, stworzenie 7 elementowego zbioru, dokładanie elementów np. zbiór 5 elementowy musi dołożyć 2 klocki żeby było 7, odkładanie jest 8 musi zabrać 1 żeby w zbiorze było 7 elementów.

Wiosenne karty pracy

 

Rysowanie po śladzie

 

Przeliczanie

 

Piosenka o wiośnie kliknij obrazek

 

 

 

Słowa piosenki o wiośnie i układ taneczny

 

Słońce coraz mocniej świeci,                rozkładamy ręce na boki imitując długie promienie

rosną zboża, krzewy, kwiaty.                Z przysiadu wstajemy wyciągając ręce jak najwyżej

Już się cieszą wszystkie dzieci            palcami wskazującymi rysujemy w powietrzu uśmiech

z wiosny strojnej w jasne szaty,             składamy ręce przed sobą i rozkładamy łuki ku nogą X2

z wiosny strojnej w jasne szaty.

 

Wszystko cudnie nam rozkwita:                wyciągamy dłoń przed siebie i zataczamy łuk ręką

tulipany i żonkile.                                     Wskazujemy dłonią na kwiaty

Już pierwiosnek fiołka wita.                       Machamy raz jedna dłonią raz drugą

Znowu deszcz popadał chwilę,                  paluszkami z góry na dół imitujemy spadający deszcz X2

znowu deszcz popadał chwilę.

 

Przyszła wiosna, piękna pani,                   wykonujemy obrót wg własnej osi

co bukiety kwiatów niesie.                        Układamy ręce w kołyskę

Ogród cieszy nas ziołami.                         Podskakujemy  dwa razy w górę

Witaj w sadzie, witaj w lesie,                     podajemy sobie ręce  na przywitanie X2

witaj w sadzie, witaj w lesie.

 

Wiosna Amelki

 

 

  Wysłuchiwanie opowiadania H. Zdzitowskiej Czy już idzie wiosna

skupienie się, koncentrowanie uwagi podczas wysłuchiwania opowiadania, zadawanie pytań do opowiadania w celu uzyskania logicznej odpowiedzi

 

Czy już idzie wiosna?

 

Hanna Zdzitowiecka

 

Stary gil siedział na drzewie i pogwizdywał z cicha. Piórka nastroszył, jedną nóżkę ukrył w ciepłym puchu na brzuszku, a drugą objął mocno gałązkę.

Słońce świeciło na czystym niebie i powoli topiło zimowe śniegi. Nagle rozległy się ożywione świergoty i stadko pstrych czeczotek otoczyło

zamyślonego gila.

 

Gilu, gilu, na tej sośnie,

co na skraju lasu rośnie,

już śniegowy kożuch biały

wisi mokry, w strzępach cały.

Powiedz, gilu, czy to wiosna?

Czy do domu wracać czas?

 

Gil podniósł główkę do góry, rozejrzał się dookoła i powiedział:

– Jeszcze u nas śniegi nie topnieją, jeszcze nie czas powracać... Odleciały zmartwione czeczotki, ale nazajutrz powróciły z nowiną.

 

Gilu, gilu, pod krzakami,

gdzie bieleje śniegu szmat,

już zielone sterczą listki

i od śniegu bielszy kwiat.

Powiedz, gilu, czy już wiosna?

Czy do domu wracać czas?

 

Gil połknął nasionko, które trzymał w grubym dziobie, i odpowiedział:

– To śnieżyczka wiosnę nam bliską obiecuje, ale jeszcze nie czas powracać...

Ledwie skończył mówić, gdy znowu nadleciało kilka czeczotek.

 

Gilu, gilu, na leszczynie

już sto bazi się rozwija

i złociste pyłku puchy

wiatr roznosi swym podmuchem.

Powiedz, gilu, czy to wiosna?

Czy do domu wracać czas?

 

Ale gil pokręcił tylko łebkiem i przefrunął na inny krzak, gdzie zostało jeszcze trochę zeszłorocznych jagódek.

Minęło kilka dni. Słońce grzało coraz mocniej. Śniegi stopniały dookoła i z ziemi wychyliły się pierwsze, cieniutkie igiełki młodej trawy. Gil nie stroszył już piórek z obawy przed zimnem. Czesał je właśnie uważnie dziobkiem, kiedy nadleciały wesołe czeczotki.

 

Gilu, gilu, wczesnym rankiem

rozwinęły się sasanki,

już i blade złocie kwitną,

i przylaszczki się błękitnią.

Powiedz, gilu, czy już wiosna?

Czy do domu wracać czas?

 

Gil już otwierał dziób, żeby coś powiedzieć, kiedy tuż obok rozległ się gwizd, jakby drugi gil usiadł na sąsiednim drzewie. Obejrzał się gil, obejrzałysię zaciekawione czeczotki. Na gałązce siedział z przekrzywiona główką szpak i gwizdał, do złudzenianaśladując głos gila. Kiedy go zobaczyły czeczotki, zakrzyknęły wszystkie naraz:

Spojrzyj, gilu,

już do lasu powracają ptaki z wczasów!

W polu śpiewa już skowronek,

czas w rodzinne wracać strony!

Zagwizdał gil wesoło, rozgłośnie. Rozpostarł skrzydełka, zatrzepotał nimi

i zawołał:

 

Teraz widzę, że już wiosna!

Czas na północ wracać, czas!

I odleciał, a z nim wszystkie śnieguły, jemiołuszki, czeczotki i gile, które

przebywały u nas przez zimę.

 

 

Przykładowe pytanie do tekstu:

Jakie ptaki przyleciały do gila?

O co zapytały czeczotki?

Co zmieniło się w przyrodzie, co zaobserwowały czeczotki?

Kiedy gil zrozumiał że wiosna jest już blisko?

Co postanowił gil kiedy przekonał się, że nadchodzi wiosna?

Dokąd i dlaczego odleciał gil?

Jakie oznaki nadchodzącej wiosny były wymienione w opowiadaniu?

 

Karta pracy oznaki wiosny

 

 

Karty pracy Amelki

 

 

Ptaki w gnieździe

Pokazanie dzieciom zdjęć ptaków: bociana, szpaka, słowika, kopciuszka, jemiołuszki, gila,czeczotki, czyżyka. Wspólne lepienie z masy solnej bądź plasteliny dowolnego ptaka.

BOCIAN

SZPAK

SŁOWIK SZARY

KOPCIUSZEK

JEMIOŁUSZKA

GIL

CZECZOTKA

CZYŻYK

 

 

 

Jak wygląda kwiat? – zabawa badawcza.

Zapoznajcie się z poniższą planszą.

 

                                                                                           

 

  

    Praca Arka

 

 

 

Jeżeli macie możliwość zabawcie się w małego badacza oglądając prawdziwe rośliny. Nazwijcie ich części:

 

KWIAT     ŁODYGA     LIŚĆ   KORZEŃ   CEBULA

 

Jeśli możecie wydrukujcie i wytnijcie powyższe wyrazy. Dopasujcie je do odpowiednich części rośliny.

Powiedzcie, co słyszycie na początku i końcu słowa KWIAT?

Na końcu słowa ŁODYGA, KORZEŃ?

Na początku słowa LIŚĆ?,

Spróbujcie przegłoskować słowo CEBULA. C-E-B-U-L-A

 

 

Wykonajcie pracę plastyczną „Kwiatek” według własnego pomysłu, z dostępnych materiałów i koniecznie pochwalcie się niąJ

Poniżej inspiracja:

 

 

 

 

Dzisiaj trochę ruchu:

Zabawa ruchowo-naśladowcza do wierszyka „W naszym ogródeczku”

 

W naszym ogródeczku                 dz. rysują rękoma koła przed sobą       

zrobimy porządki                         dz. „grożą” palcem wskazującym, na zmianę jedną i drugą ręką

Wygrabimy ścieżki                       dz. naśladują grabienie
przekopiemy grządki                   dz. naśladują kopanie łopatą

Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy

 

Potem w miękką ziemię                dz. naśladują wrzucanie nasionek do ziemi

wsiejemy nasionka

Będą się wygrzewać                     dz. „wkręcają żaróweczki”

na wiosennym słonku

Raz dwa trzy.                                 dz. klaszczą 3 razy

 

Spadnie ciepły deszczyk                dz. poruszają paluszkami i ponad głowami i powoli      

i wszystko odmieni                         opuszczają je wzdłuż całego ciała aż do podłogi.

W naszym ogródeczku                  dz. rysują rękoma koła przed sobą.

grządki zazieleni

Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy

 

 

Jeżeli macie możliwość zróbcie własny mini - ogródek.  Bedziecie potrzebowali : doniczki, ziemi, łopatki, konewki lub butelki z woda oraz ziarenek. Możecie posiać np. rzodkiewkę,  sałatę, marchewkę. Obserwujcie jak Wasza roslinka rośnie. Pamiętajcie dzieciaki, że każdą roślinkę trzeba podlewać i wystawiać na słoneczko.

 

 

 

Na koniec naszego wiosennego tygodnia namaluj Panią Wiosnę. Możesz użyć pędzla lub patyczków higienicznych.

 

 

 

 

 

 

 


Ostatnia aktualizacja: 2020-04-03