Kontrast
Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 345 w ZSP nr 2
Strona głowna  /  BIEDRONKI
BIEDRONKI

 

  Rodzice, którzy chcą być z nami w kontakcie, przesyłać wykonane przez dzieci prace lub zdjęcia  piszcie:


   Pani Kasia: czarnowska.katarzyna@office.zsp2.pl   

  Pani Marta: dworznik.marta@office.zsp2.pl  

 

kontakt  SPECJALIŚCI - kliknij

 

Dla rodziców dzieci, które mają zajęcia rewalidacyjne, z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, WWR

 

 

Rodzice,przesłąne zdjęcia umieszczamy  w GALERII  z tytułem "Biedronki" - nauczanie zdalne. 

 

 

Jeżeli mają Państwo problem z otwieraniem linków z naszej strony internetowej, proszę najechać myszką na tytuł, użyć prawego klawisza myszki i wybrać opcję "otwórz odnośnik w nowej karcie"

 

 

 

 

TYDZIEŃ 30 marca - 3 kwietnia

 

Antoś i Franio "na niebiesko dla autyzmu"

Zajęcia logopedyczne Antosia

          Wojtuś i Lenka - działania "ogrodnicze"

          Wojtuś i Lenka robią ciasto czekoladowe

          Ela i Tymek - wspólne zajęcia

 

 

 

Kochane Biedroneczki, kochani Rodzice!

 

 

 

Minął kolejny tydzień, bardzo Wam dziękujemy, ze jesteście z nami - robicie zadania, ćwiczycie, bawicie się.

 

Biedroneczki jesteśmy z Was bardzo dumne!!! Róbcie tak dalej !!! Każdy kolejny dzień zbliża nas do spotkania.  Nie wiemy jak Wy…ale my straszliwie za Wami tęsknimy. Przysyłajcie nam zdjęcia jak spędzacie czas w domku.


 Z myślą o Was przygotowałyśmy plan na ten tydzień.

Będzie wiosennie i rodzinnie.

 

 

 

 

  1. Jak wiecie, kilka dni temu zawitała do nas kalendarzowa wiosna. Czy widzieliście
    co się zmieniło w tym czasie na zewnątrz? Kto do nas przyleciał? Kto się obudzi?
    W ramach przypomnienia mamy dla Was wierszyk, ale on nie jest taki znowu zwykły… Oprócz tego, że przypomni Wam kilka faktów o wiośnie, to jeszcze poćwiczycie swój języczek.

 

 

„Poszukiwanie wiosny”

 

Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dziecko naśladuje głosy ptaków).

Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniku („kląskanie” językiem).

Na łące zobaczył bociany (dziecko wymawia „kle. kle, kle”).

Zatrzymał się na leśnej polanie (dziecko wymawia „prr”).

Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizuje wargi ruchem okrężnym).

Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonuje krótki wdech nosem, chwilę zatrzymuje powietrze – bezdech – i długo wydycha ustami).

 Było ciepło i przyjemnie (uśmiecha się, rozchylając wargi).

Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawilce i sasanki.

Pachniało wiosną (dziecko oddycha głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami).

Języczek pochylił się i powąchał kwiaty (wdycha powietrze nosem)
i kichnął (dziecko kicha wymawiając „apsik”).

 W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (dziecko ziewa; przeciska język między złączonymi zębami).

Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu („kląskanie”, uderzając szerokim językiem o podniebienie).

 

 

  1. Gdybyście wszystkiego nie zdążyli zapamiętać, nie martwcie się ,mamy dla naszych Biedroneczek pewien krótki filmik (kliknij w obrazek). Po obejrzeniu odpowiedzcie na kilka pytań.

 

 

 

 

  • Jakie zwierzątka budzą się z zimowego snu?
  • Jakie ptaki wracają z ciepłych krajów?
  • Jak się nazywają pierwsze wiosenne kwiatki?

 

 

 

 

  1. Kto ma farby w domu, ręce do góry? O, wszyscy? Super ! W takim razie zaczynamy świetną zabawę

 

Pomalujcie dłonie białą farbą, włącznie z kciukiem (tak, tak dłonie J), a resztę paluszków czarną. Odbijcie dłoń na kartce, a teraz zróbcie to samo z drugą. Starajcie się zrobić to tak, żeby Wasze odbite na kartce nadgarstki dotykały się, a kciuki stworzyły szyję bociana. Umyjcie dokładnie rączki i szybko wracajcie. Pędzelkiem
 lub paluszkiem namalujcie długi dziób i nogi, a potem czarną oczy i nasz bocian GOTOWY! 

 

Bocianowa rodzina Wojtusia

Elusiowy bocian

 

 

 

Świetnie Wam poszło

 

 

 

 

Jeśli zrobicie prace plastyczną, koniecznie zobaczcie transmisje on-line z gniazd bocianów białych - kliknij w obrazek bociana

 

 

 

 

  1. Spisujecie się na medal, w związku z tym mamy dla Was niespodziankę. Lubicie gry i zabawy na komputerze? W takim razie proszę…  kliknij w logo

 

 

 

 

  1. Ciekawe, czy jesteście mistrzami w rozwiązywaniu zagadek. Przekonamy się?

 

 

Zawitała do nas wiosna,

pani piękna i …(radosna).

 

W prezencie przyniosła kwiecie,

by cudnie było na …(świecie).

 

Na drzewo i ten krzew szary

rzuciła zielone …(czary).

 

Ptaków tłumy czarowała,

piękne nutki …(darowała).

 

Dobrze jest mieć takie dary,

bo dotąd świat nasz był …(szary).

 

Zimę i szarą pogodę

wysłała w daleką …(drogę).

 

 

 

 

 

 

 

Słuchaliśmy, uczyliśmy się, oglądaliśmy i graliśmy,zaraz,zaraz jeszcze nie śpiewaliśmy, przypomnijcie sobie piosenkę o wiośnie.

 

 

Oczywiście w ramach rozruszania Waszych starych kosteczek możecie zatańczyć - kliknijcie w żabę

 

 

 

 

  1. Biedroneczki zapraszamy Was serdecznie do wspólnego kodowania na stronę internetową naszego przedszkola

 

 

PRZEDSZKOLAKI KODUJĄ

 

 

Wybierzcie sobie co chcecie, możecie to być bocian, ptaszek, a nawet jeśli macie ochotę stwórzcie grę „ W drodze do wiosny”.

 

 

 

 

 

 

To był baaardzo pracowity tydzień. Cieszymy się, że jesteście z nami. Przysyłajcie zdjęcia, chwalcie się, bo jesteście wspaniali  !!!!!

 

 

 

 

DLA CHĘTNYCH DZIECI:

 

Mamy propozycję kilku gier edukacyjnych. Oto one:

 

 

NODDY MEMORY

 

MAŁY OGRODNIK - SADZENIE KWIATÓW

 

ZNAJDŹ RÓŻNICE

 

 

 

Świetnie też się sprawdzi eksperyment:

 

 

JAK ROŚNIE SÓL

 

 

 

Coś do poczytania, coś do posłuchania:

 

 

   „Poznaj wiosnę”. Tamara Michałowska

 

 

"Wiosna na ulicy Czereśniowej”. Berner Rotraut Susanne

 

 

  Kubuś i Przyjaciele - bajka o wiośnie - kliknij 

 

 

 

 

 

Autorskie koszukli Numberblocks
(kredki były od Mikołaja w przedszkolu)

 

Kolorowe skarpetki z przesłaniem od Antosia

 

Duży i mały wiatr u Eli

 

 

 

TYDZIEŃ 23-27 marca

 

Witajcie nasze kochane Biedrońcie!!! Nasi „Mali ekolodzy” :)

 

 

 

 

Tęskno nam za Wami bardzo, bardzo!!! Wiosna za oknami zaczyna rozkwitać, a my musimy jeszcze pobyć w domach…Ale wspólnie damy radę :)  Pobawcie się z siostrą, bratem, mamą, albo tatą i pomyślcie o nas cieplutko, tak jak my myślimy o Was:)

A to kilka zabaw, które roznudzą Was jak Szymona Nudzimisiaki.

 

 

Trzymajcie się dzielnie i bawcie się dobrze!!!

Ciocia Marta i Ciocia Kasia

 

 

 

 

 

„Halo! Tu Natura, słyszycie mnie? To dobrze. Nadaję do Was tę krótką wiadomość, ponieważ nie jest ze mną dobrze. Nie czuje się najlepiej. Zanieczyszczone powietrze przez dymy z kominów fabryk, domów oraz samochodów nie wpływają na moją kondycję dobrze.

Ciągle chce mi się kaszleć i boli mnie głowa. Woda w rzekach jest brudna, aby mieć co pic?, trzeba ją oczyszczać. Zanieczyszczone jeziora, morza i oceany nie są bezpiecznym domem dla zwierząt.

A Ziemia pełna jest śmieci, które rozkładają się setki tysięcy lat i wkrótce mogą przesłonić tak piękne widoki jak lasy, pagórki i łąki.

Ale jeszcze nie wszystko stracone, dlatego proszę Was o pomoc!

 

 

•         Rafał Klimczak „Poznaję świat i kropka!” , Wydawca: Skrzat

•         Rafał Klimczak „Przygody leśnych skrzatów”, Wydawca: Skrzat

 

 

W kontakcie z naturą

 

Bajka edukacyjna - proekologiczna

 

 

 

 

1. Myj zęby przy zakręconej wodzie.

 

2. Bierz krótkie prysznice, a nie kąpiele w wannie.

 

3. Na zakupy zabieraj wielorazową torbą materiałową.

 

4. Gaś światło, gdy wychodzisz z pomieszczenia.

 

5. Wyłączaj sprzęt elektroniczny z kontaktu, gdy go nie używasz.

 

6. Wybierz spacer lub rower zamiast samochodu.

 

7. Używaj kartek papieru dwustronnie.

 

8. Segreguj śmieci.

 

 

 

 

 

 

„Znikające śmieci” – (zabawa rozwijająca pamięć i koncentrację.)

 

Rodzic układa na podłodze pojedyncze przedmioty np. butelkę plastikową, reklamówkę, słoik, jabłko, doniczkę itp..

Prosi o zapamiętanie ich liczby i ułożenia, a następnie o zamknięcie oczu przez dziecko.

Zmienia liczbę i kolejność przedmiotów. Na hasło: Czego brakuje i co nie pasuje? – dziecko próbuje nazwać brakujące elementy, albo tych których jest teraz więcej, lub układa je we właściwym ułożeniu.

Oczywiście zamiana ról bardzo cieszy każdego milusińskiego, dlatego teraz rodzicu kolej na Ciebie. Zamknij oczy, aa potem zgadnij co się zmieniło:)

 

 

Alusiowy egzamin z segregacji śmieci

 

 

 

 

Przydadzą się Wam: np.: rolki od papieru toaletowego, guziki, plastikowe butelki, plastikowe naczynia, pojemniki, pudełka, folia, gazety, i inne ciekawe „znaleziska”, a także nożyczki, taśma klejąca, klej, plastelina, kolorowa krepina lub kolorowe flamastry, wyobraźnia i pomoc dorosłego:)

            Jak już uda się Wam wyczarować swojego „Śmieciaka”, nazwijcie go zabawnym imieniem i zróbcie mu zdjęcie, a potem wyślijcie na naszego maila.

Śmieciuchowa Marianka Eli

 

 

 

 

 

 

 

Luluś - narysuj mi śmieciarkę kliknij

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ela podlewa swój "ogródek"

 

 

Jeśli cebulkę będziecie wsadzać w doniczkę z ziemią lub do słoiczka z wodą, najpierw możecie radośnie przyozdobić doniczkę/słoiczek

 

 

 

 

 

 

 

 

             

Scenariusz nr 6, strona 5, karta pracy nr 12

 

 

 

 

 

A więc czas start...

 

 

Powodzenia

 

 

Polecamy Wam także książki:

A dla naszych kochanych rozrabiaków, coś specjalnego:

 

 

  1. Wiosna na ulicy Czereśniowej”. Berner Rotraut Susanne
  2. https://www.youtube.com/watch?v=aA5bow4HNEs
  3.  Nasze Biedroneczki, wiecie dobrze, że człowiek jest częścią natury.
  • Porozmawiajcie z Rodzicami lub starszym rodzeństwem, co to znaczy? I pamiętajcie, że skoro jesteśmy częścią natury, to także na nią możemy wpływać. :)  W rozmowie pomoże Wam list, który napisała do dzieci NATURA
  • Możecie też razem coś wspólnie o tym poczytać:
  • Lub obejrzeć bajeczkę: kliknij w tytuł
  1. Zapamiętajcie, to ważne
  2. Segregować śmieci na pewno potraficie.  Oto zabawa dla Was:
  3. Możecie teraz z tych wszystkich „śmieci” wyczarować fantastycznego „śmieciowego Potwora”.
  4. Dla tych którzy lubią rysować jest zaproszenie, by wspólnie z Lulusiem narysować śmieciarkę
  5. Zatańczcie wiosenny taniec „Wiosna, urodziły się motyle”  - zabawa taneczna
  6. Załóż z rodzicami lub rodzeństwem wiosenny , domowy ogródeczek
  • Chętne dzieci mogą posiać np. rzeżuchę, albo cebulkę na szczypiorek.
  • Załóżcie z domownikami wiosenny kalendarz obserwacji rozwoju roślin i koniecznie pochwalcie się nim przesyłając zdjęcie lub scan na naszego maila
  • Jeśli nie macie nasionek rzeżuchy, ani cebulki na szczypiorek, poproście rodziców, aby pokazali Wam jak opiekować się domowymi roślinkami w doniczkach
  1. Dla wytrwałych, ECO karta pracy – znajdźcie różnice na obrazku i narysujcie tam człowieczka. kliknij w logo
  2. Skoro już wiecie jak dbać o środowisko i jak ważna jest higiena osobista mamy dla Was świetną zabawę.
  • Narysujcie na kartce uśmiechniętą buzię. Potem potrzebna Wam będzie fasola, farby, szczoteczka do zębów oraz kubeczek z wodą.
  • Malujecie farbami fasolę (najlepiej na czarno), jak tylko wyschnie naklejacie ją w miejsce zębów na Waszym rysunkowym buziaku.
  • Moczycie szczoteczkę do zębów w wodzie i dokładnie myjecie każde ziarenko (pamiętając o tym w jaki sposób należy myć ząbki).Jesteście mistrzami w myciu zębów więc na pewno wszystkie fasolki będą idealnie białe
  • Marcin Mortka „Przygody Tappiego z Szepczącego Lasu” , Wydawnictwo Zielona Sowa
  • Cukierki” Renaty Piątkowskiej, Wydawnictwo BIS
  1.  

Ostatnia aktualizacja: 2020-04-03