Kontrast
Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 345 w ZSP nr 2
Strona głowna  /  MOTYLKI
MOTYLKI

Rodzice, którzy chcą być z nami w kontakcie, przesyłać wykonane przez dzieci prace lub zdjęcia  piszcie:


   Pani Kazia: kowalska.kazimiera@office.zsp2.pl  

 Pani Karolina: reszka.karolina@office.zsp2.pl  

 

kontakt  SPECJALIŚCI - kliknij

 

Dla rodziców dzieci, które mają zajęcia rewalidacyjne, z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, WWR

 

 

Przesłane zdjęcia umieszczamy  w GALERII  z tytułem "Motylki" - nauczanie zdalne.

 

 

Jeżeli mają Państwo problem z otwieraniem linków z naszej strony internetowej, proszę najechać myszką na tytuł, użyć prawego klawisza myszki i wybrać opcję "otwórz odnośnik w nowej karcie"

 

 

 

 

 

Tydzień 30 marca - 03 kwietnia

 

Adasiowe zabawy piaskoliną

Polcia ćwiczy, pracuje, bawi się - żeby nie było nudno

 

Julcia gotuje i tworzy! Brawo!

Dominik "na spacerze"

 

 

 

Witajcie kochani.

 

Może najpierw słowo do Rodziców.

Szanowni Państwo, piszcie do nas, jak sprawdza się u Was taka forma zdalnej nauki.

Zamieniajcie aktywności, wcale nie muszą to być filmiki i multimedia, możecie je Państwo zstąpić dowolną książeczką, albumem z ilustracjami, czy obserwacją i wspólną konwersacją, własnym pomysłem.

 

 

Dziękujmy bardzo, odzywajcie się proszę Wasze dwie panie na K. K

 

 

 

Zaczynamy kolejny tydzień zabaw w nietypowy sposób.

W tym tygodniu pobawimy się z wiosną, która już zagościła w naszych kalendarzach.

 

 

 

 

A może sprawdzimy co dzieje się w przyrodzie?

 

Tego spróbujcie się dowiedzieć, patrząc przez okna, lub będąc na własnych podwórkach, słuchając, a nawet wąchając. Tak, tak, wiosnę można powąchać i usłyszeć . To będzie zagadka, myślę że odpiszecie nam lub opowiecie po powrocie do przedszkola.

 

Ale, ale… najpierw buch! Ciało w ruch!

 

 

„Rozruszajmy ciało” – zabawy ruchowe z wykorzystanie multimedialnego przekazu

 

 

 

Każdego dnia ruszajcie się, gimnastykujcie!

 

 

Możecie skorzystać z linku w obrazku

 

 

 

 

 

lub na stronie „Kubusiowi przyjaciele natury” w zakładce „dziecko” sami możecie stworzyć swój trening.  Lub kliknij w obrazek

 

 

 

 

 

 

 

Poniedziałek

 

„Poszukiwanie wiosny”

 

 

To teraz nadszedł czas na gimnastykę dla języka!

Kochane dzieci, z pomocą czytającego rodzica wykonajcie wszystkie czynności zaznaczone na kolorowo. 

 

 

 

„Pewien mały  języczek, wybrał się na poszukiwanie wiosny.

Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków.

(dzieci naśladują głosy ptaków)

 

Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny.

Jechał na koniu.

(dzieci kląskają, uderzając szerokim językiem o podniebienie)

 

Na łące zobaczył bociany.

(dzieci wymawiają: kle, kle)

 

Zatrzymał się z konia, rozejrzał się wokoło.

(dzieci oblizują wargi ruchem okrężnym)

 

Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr.

(dzieci wykonują krótki wdech nosem,

chwilę zatrzymują powietrze i długo wydychają ustami)

 

Było ciepło i przyjemnie.

(dzieci uśmiechają się, rozchylając wargi)

 

Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty – zawilce i sasanki. Pachniało wiosną.

(dzieci oddychają głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami)

Języczek pochylił się, powąchał kwiaty

(dzieci wdychają powietrze nosem)

 

i kichnął.

(dzieci kichają, wymawiając: a-psik)

 

W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla jeża.

(dzieci ziewają, przeciskają język między złączonymi zębami)

 

Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu.

(dzieci kląskają, uderzając szerokim językiem o podniebienie)”

 

 

 

R. Sprawka, J. Graba Źródło: R. Sprawka, J. Graban, „Logopedyczne zabawy

grupowe dla dzieci od 4 do 7 lat”, wyd. Harmonia, Gdańsk 2007, s. 142.

 

 

 

 

 

 

Na deser proponujemy kartę pracy:

 

 

POŁĄCZ W PARY TAKIE SAME OBRAZKI

 

 

 

 

 

Wtorek

 

 

„Znaki wiosny”

 

 

Dziś proponujemy naukę piosenki, pt. „Idzie do nas wiosna”.  kliknij w obrazek

 

 

 

 

Słowa piosenki „Idzie do nas wiosna” :

 

 

1.

Kiedy wiosna przyjdzie do nas,

Roześmiana i zielona,

Razem z wiosną wszystkie dzieci zaśpiewają tak:

 

Refren

Zielona trawa,

Zielony mech,

Zielona żaba,

Rech, rechu, rech

(Refren x2)

 

2.

Rośnie trawa, rosną listki,

Rosną szybko dzieci wszystkie,

Przyfrunęły już bociany

I klekocą tak:

 

Refren

 

3.

W lesie kwitnie już zawilec,

Obudziły się motyle,

A wieczorem, nad łąkami, słychać żabi śpiew:

 

Refren

 

 

 

 

 

 

 

 

Środa

 

 

„Ile płatków mają kwiatki?”

 

 

 

Dzisiejszą naszą propozycją jest: Zabawa słuchowa z liczeniem

Każde dziecko otrzymuje jedno papierowe kółko lub plastikową nakrętkę (środek kwiatka)  oraz sześć kółek o średnicy około 3 cm (płatki kwiatka). Jedna osoba uderza w bębenek. Zadaniem dziecka jest ułożenie dookoła środka kwiatka tylu płatków, ile dźwięków usłyszały. Zabawę powtarzamy kilka razy, zmieniając liczbę uderzeń w bębenek.

Rodzice sprawdzają poprawność wykonania zadania.

 

 

Kiedy zakończycie zabawę w liczenie, dziecko może na kartce papieru wykleić obrazek kwiatów, lub narysować wiosenne kwiaty.

Miłej zabawy !

 

 

Środki dydaktyczne: papierowe kółka lub nakrętki plastikowe, miska i drewniana łyżka lub inny przedmiot zastępujący bębenek

 

 

 

 

 

 

Czwartek

 

 

„Wiosenna nauka rysowania”

 

 

 

Z Lulusiem możecie uczyć się rysować!

Poproście rodziców niech wam włączą film z którym narysujecie dowolny obrazek, taki który kojarzy wam się z wiosną. Prawda, że fajnie. Kiedy narysujecie wybrany przez siebie obrazek ozdóbcie go dowolną techniką. Może to być plastelina, kredki, farby, flamastry, wydzieranka, co kto chce!  Przyślecie nam zdjęcie?

 

 

Przykadowe filmy instruktażowe: 

 

 

«Luluś, narysuj motylka»

 

«Luluś, narysuj mi kwiatek»

 

 

 

 

Piątek

 

 

„Ptasi przyjaciele”

 

 

A na koniec tygodnia proponujemy popcorn, soczek i bajkę z Domisiami oczywiście o przyrodzie. Miłego oglądania.

 

 

Z pomocą Domisiów dowiedzcie się więcej o ptakach.  kliknij w obrazek 

 

 

 

 

 

I może wspólny eksperyment ? ! ?

 

Dlaczego jajko nie tonie? kliknij w obrazek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prace Adasia

 

TYDZIEŃ 23-27 marca

 

Na początek pragniemy, Panie KAZIA I KAROLINA, serdecznie się przywitać z naszymi kochanymi Motykami, ich rodzicami, waszym rodzeństwem. Pamiętacie moi mili bajki o „Nudzimisiach”? Wywołałyśmy ich i w bieżącym czasie będą się z nami bawić proponując różne aktywności.

 

 

W bieżącym tygodniu możecie pobawić się w „Małych ekologów”. 

 

Julcia na "spacerze"

 

 

 

Dzień pierwszy – PONIEDZIAŁEK:

 

Na początek proponuję rozpocząć od uprawy roślin, bo przecież mamy wiosnę.

 

WIEM, większość z was nie ma ogródka, ale on na razie nie jest potrzebny. Zagospodarować można parapet i założyć uprawę.

Można wysiać  np. rzeżuszkę, owies, (to z myślą o świętach), zioła, świetnie wychodzi fasola w słoiku (na gazie umoczonej w wodzie), a tak w ogóle na co kto ma ochotę.

 

Julcia zakłada "ogródek"

 

 

Polecam, to świetna zabawa!!!!

(Jeśli ktoś nie ma ochoty zakładać upraw, to możecie Państwo wspólnie z dzieckiem przesadzić rośliny doniczkowe, bo to dla roślin najlepszy czas).

 

 

Kochani rodzice zakładając z dziećmi kącik przyrody porozmawiajcie z nimi zadając im pytania np.:

 

Do czego potrzebne są nam rośliny?

Co jest potrzebne do wzrostu roślin?

Na czym polega ich pielęgnacja?

Co może stanowić dla nich zagrożenie?

Co będzie nam potrzebne, żeby wyhodować np.: szczypior, kwiatek, fasolę itp.?

 

 

Dzieci oglądają podłoże oraz sadzonki i nasiona, np. ziół lub kwiatów, a także zapoznają się ze sposobami ich uprawy i pielęgnacji. Przy pomocy osoby dorosłej/starszego rodzeństwa, sadzą rośliny oraz tworzą kalendarz do zapisywania codziennych obserwacji w ciągu tygodnia. Każdego poranka dzieci będą przyglądały się uprawom i porównywały ich wygląd ze stanem z poprzedniego dnia.

 

NIE ZAPOMNIJCIE O PODLEWANIU I ZRASZANIU! SUPER ZABAWY WAM ŻYCZYMY, PA….

 

 

 

 

 

Dzień drugi – WTOREK:

 

 

Roślinki posadzone/przesadzone? :-) Obserwacja rozpoczęta? :-)

 

W takim razie, dziś zapraszamy do wspólnej zabawy ruchowej: „WODA – LĄD”

 

Wystarczy kawałek sznurka/linki/skakanki itp.

  • Rozwińcie sznurek na środku pokoju, tak aby było miejsce do jego przeskakiwania.
  • Ustalcie, z której strony sznurka jest woda, z której ląd (np. od strony okna woda, od drzwi ląd) można również, dla ułatwienia, oznaczyć odpowiednie strony, np. niebieską kartką – woda i żółtą – ląd, bądź dowolnym przedmiotem/zabawką.
  • Jedna osoba mówi komendy, reszta skacze (ilość skaczących dowolna :-)
  • Komendy to „woda” i „ląd”. Najpierw mówimy je powoli, np. „Woda - ląd – ląd – woda – woda – ląd – woda...” i stopniowo zwiększamy tempo.

 

Pomyłki w skakaniu się zdarzają, nic nie szkodzi, wtedy pojawia się mnóstwo śmiechu! Zachęcam, aby raz dziecko skakało, później aby Ono wydawało komendy, a rodzice sprawdzili czy jest to proste zadanie! :-)

 

 

ŻYCZYMY SKOCZNEJ ZABAWY!

 

 

Dzień trzeci – ŚRODA:

 

 

Jak ten czas szybko leci...

Moje dzieci chcecie zrobić pracę ze śmieci??

Pomysłów macie bez liku! W domu znajdziecie wiele niepotrzebnych rzeczy z których można wykonać zabawkę, obrazek czy dekorację. Na pewno wymyślicie coś fajnego, do dzieła!

 

Julcia zrobiła motyla

 

Dzień czwarty – CZWARTEK:

 

Prace plastyczne zrobione? Zachęcamy do przysyłania nam zdjęć Waszych Dzieł Sztuki ! :-)

 

Trzeba teraz posprzątać!

 

Tylko jak? Gdzie wyrzucić, które śmieci??? Aby się tego nauczyć, zapraszamy do wykonania karty pracy wraz z rodzicami! Podczas jej wykonywania poćwiczycie cięcie nożyczkami, klejenie, kolorowanie, a przede wszystkim nauczycie się segregowania śmieci do odpowiednich pojemników!

No więc, do dzieła!

 

 Karta pracy segregowanie - kliknij w obrazek

 

 

 

 

Dzień piąty – PIĄTEK:

 

 

Dzisiaj… podsumowując wiedzę zdobytą dnia poprzedniego (segregowanie śmieci) i przede wszystkim do wykorzystania w weekend, proponujemy grę: „Segregowanie śmieci” naszego pomysłu i produkcji! (inspiracje w poniższych linkach)

 

 

INSPIRACJE

INSPIRACJE

INSPIRACJE

 

Proszę wydrukować „plansze do ekogry” w liczbie graczy (w pliku znajdują się 2 karty)

 i odpowiednio pokolorować

 

 

 

Następnie należy wydrukować „karty do ekogry” i również pokolorować. Dla chętnych mogę również wysłać wersję kolorową w formacie PDF gotową do druku.  Kolory ramek powinny być w tym samym kolorze, co kosze na śmieci na planszach (powyżej).

 

 

… jest i „kostka do gry”!

 

 

 

Zasady gry!

 

1. Każdy gracz otrzymuje swoją planszę.

2. Karty do gry mieszamy i odwracamy obrazkiem do dołu.

3. Pierwszy gracz rzuca kostką i próbuje odnaleźć obrazek z kolorem ramki znajdującym się na kostce. Jeśli znajdzie, kładzie obrazek na swojej planszy i kolejka przechodzi na kolejnego gracza. Jeśli odkrył obrazek z innym kolorem ramki, odkłada go na swoim miejscu, obrazkiem do dołu i kolejka przechodzi na kolejnego gracza.

4. Kolejne odnalezione obrazki układamy w stosik na swojej planszy.

5. Gra kończy się, gdy zostaną odnalezione wszystkie obrazki.

6. Wygrywa gracz z największą ilością obrazków na swojej planszy.

 

 

ŻYCZYMY EMOCJONUJĄCYCH ROZGRYWEK I UDANEGO WEEKENDU!!!   

 

 

 

 

 

 

 


Ostatnia aktualizacja: 2020-04-03