Kontrast
Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 345 w ZSP nr 2
Strona głowna  /  MARYNARZE
MARYNARZE

Rodzice, którzy chcą być z nami w kontakcie, przesyłać wykonane przez dzieci prace lub zdjęcia  piszcie:

Pani Gosia:    brzostowska.malgorzata@office.zsp2.pl  

Pani Ela:    niewiarowska.elzbieta@office.zsp2.pl  

 

kontakt  SPECJALIŚCI - kliknij

 

Dla rodziców dzieci, które mają zajęcia rewalidacyjne, z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, WWR

 

Przesłane zdjęcia znajdziecie  w GALERII   z tytułem "Marynarze" - nauczanie zdalne.

Podziękowania dla Rodziców, którzy są z nami. 

Kapitan Ela i Bosman Gosia

 

Jeżeli mają Państwo problem z otwieraniem linków z naszej strony internetowej, proszę najechać myszką na tytuł, użyć prawego klawisza myszki i wybrać opcję "otwórz odnośnik w nowej karcie"

 

 

TYDZIEŃ 30 marca - 3 kwietnia 

 

                                          Nauka Majki

 

 

Antoś, Franio i Maja "na niebiesko dla autyzmu"

Dołączają Maciuś i Amelka

 

Ludwik na zajęciach indywidualnych ;)

 

 

Tadzio uczy rysować …spróbujcie, to wcale nie jest trudne . Jak narysować zajączka - kliknij obrazek

 

I jeszcze trochę pośpiewajmy dla rozluźnienia - kliknij w obrazek

Wszystkiego dobrego dla naszych dzieci, ich rodzeństwa i wspaniałych Rodziców. Trzymajmy się.

 

 

 

 

 

Kochani, mamy już możliwość wydrukowania naszej książki do zajęć (karty pracy) - link poniżej

 

KARTY PRACY  PDF

 

KSIĄŻKA

 

WYPRAWKA

 

 

 Tymek i Ela - wspólne zajęcia

 

Maciusiowe wariacje na temat literki W

Melania przy pracy

 

 

    Codziennie umieszczane są nowe aktywności, sprawdzajcie na bieżąco!

 

 

W tym tygodniu zaplanowany jest temat:

 

WIOSENNE POWROTY

 

  

 

   Zapoznanie z literą W: odkrywanie litery W: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Na podstawie słowa: wrona, próby pisania liter pisanych: wielkich i małych

 

Nowe przygody Olka i Ady i cz.2

 

Jak poprawnie pisać litery - pismo szkolne w liniaturze dla starszaków

 

Karta pracy z mniejszą czcionką

 

 

Szablon litery W dla młodszych, większa czcionka - rysowanie po śladzie

 

 

Dla chętnych LITEROWE MEMORY ON - LINE

 

 

Śmieszna literka W do kolorowania

 

 

 

  

"Odrobione lekcje Tymka"

 

Franio i litera W

 

Maciuś przy pracy i jego liniaturowe W

 

 

   Poznawanie nazw wybranych ptaków, które powróciły do nas wczesną wiosną – skowronka, bociana, czajki, szpaka. Poznaj wiosenne ptaki klikając w napis.

 

 

WIOSENNE PTAKI

 

PTAKI BUDUJĄ GNIAZDA

 

 

 

  Słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej „ Gdzie budować gniazdo?”

 

– Nie ma to jak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkanie dla dzieci –

powiedział dzięcioł.

– Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobiny słońca – oburzył się skowronek.

– O, nie! Gniazdko powinno być usłane na ziemi, w bruździe, pomiędzy zielonym, młodym zbożem.Tu dzieci znajdą od razu pożywienie, tu skryją się w gąszczu…

– Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepione porządnie z gliny,

pod okapem, żeby deszcz dzieci nie zmoczył. O, na przykład nad wrotami stajni czy obory – świergotała jaskółka.

– Sit, sit – powiedział cichutko remiz. – Nie zgadzam się z wami. Gniazdko w dziupli? Na

ziemi? Z twardej gliny i przylepione na ścianie? O, nie! Spójrzcie na moje gniazdko utkane z najdelikatniejszych puchów i zawieszone na wiotkich gałązkach nad wodą! Najlżejszy wiaterek buja nim jak kołyską...

– Ćwirk! Nie rozumiem waszych kłótni – zaćwierkał stary wróbel.

– Ten uważa, że najbezpieczniej w dziupli, tamtemu w bruździe łatwo szukać ukrytych w ziemi owadów. Ba, są nawet ptaki budujące gniazda tylko w norkach, w ziemi albo wprost na wodzie… Ja tam nie jestem wybredny w wyborze miejsca na gniazdo. Miałem już ich wiele w swoim życiu. Jedno zbudowałem ze słomy na starej lipie, drugie – pod rynną, trzecie... hm... trzecie po prostu zająłem jaskółkom, a czwarte – szpakom. Owszem, dobrze się czułem w ich budce, tylko mnie stamtąd wyproszono dość niegrzecznie. Obraziłem się więc i teraz mieszkam kątem u bociana. W gałęziach, które poznosił na gniazdo, miejsca mam dosyć, a oboje bocianostwo nie żałują mi tego kącika.

 

 

 

  Rozmowa na temat opowiadania.

− Które ptaki rozmawiały o gniazdach?

− Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?

− Jakie gniazdo zachwalała jaskółka, a jakie remiz?

− Co powiedział wróbel na temat gniazd?

 -  Z czego ptaki robią gniazda?

 

  Słuchanie wiadomości na temat bociana:

 

Bocian biały zamieszkuje tereny trawiaste, stepy, sawanny, tereny uprawne blisko zbiorników

wodnych, bagienne, wilgotne lub okresowo zalewane łąki i pastwiska, okolice

jezior i laguny. Lubi rozproszone drzewa, na których może gniazdować lub nocować.

Występuje głównie na nizinach, rzadko na wyżynach. Bocian unika terenów zimnych,

o częstych opadach atmosferycznych, obszarów wysoko położonych i o gęstej roślinności.

W przeciwieństwie do bociana czarnego, nie unika siedzib ludzkich i często gnieździ się

nawet w środku wsi lub w małych miastach. Bocian ma upierzenie białe, z wyjątkiem czarnych

lotek i ogona. Nogi i dziób są czerwone. Szyję ma długą, w locie wyciągniętą do przodu.

Młode ptaki mają czarny dziób. Pisklęta są pokryte białym, gęstym puchem. Bociany

zakładają duże, koliste gniazda z warstwowo ułożonych gałęzi, poprzetykanych skośnie

witkami. Wyściółka jest dość obfita – ze słomy, torfu, niekiedy z dodatkiem papieru i szmat.

Umiejscowione są one zwykle na drzewie, w bezpośredniej bliskości siedzib ludzkich, lub

na różnych budowlach (na dachu budynku mieszkalnego lub gospodarczego, w ruinach

wysokich budynków, na nieczynnych kominach fabrycznych, pylonach, słupach telegraficznych,

stogach). Bocian składa jaja pod koniec kwietnia (od 1 do 7). Jest ptakiem mięsożernym.

Żywi się owadami, głównie pasikonikami i chrząszczami, ale również jaszczurkami,

wężami, pisklętami i małymi zającami. W latach obfitujących w myszy i norniki zjada prawie

wyłącznie te gryzonie, przez co jest ptakiem pożytecznym z punktu widzenia rolników.

 

 

   Zapoznanie z liczbą 10 i jej zapisem cyfrowym:

Dzieci dostają klocki (lub inne liczmany). Siedzą w kole. Każde dziecko wybiera sobie

10 klocków. N. podaje zadania, a dzieci starają się je rozwiązać, dokładając klocki lub je

odkładając.

-  Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dzieci układają przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dzieci dokładają jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?

 Dzieci układają działanie:

7 + 3 = 10

i odpowiadają na pytanie.

 

-  Na drzewie było 8 gołębi. (Dzieci układają przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwają 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie?

Dzieci układają działanie:

8 – 8 = 0

i odpowiadają na pytanie.

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 56–57.

Zapisywanie obliczeń do sytuacji przedstawionych na obrazkach. Czytanie zadań.

Wykonywanie do nich ilustracji i zapisywanie obliczeń

 

  Rozwiązywanie zagadek o ptakach.

 

Pióra biało-czarne,

buciki czerwone;

uciekają przed nim żabki,

bardzo przestraszone.

 

 

Wiosną do nas przyleciała

ta ptaszyna czarna, mała.

Murować się nie uczyła,

ale gniazdko ulepiła.

 

 

Już po lesie kuka,

gniazdka sobie szuka.

Jak znajdzie, podrzuca jaja,

niech inni je wygrzewają.

 

 

Śpiewa wysoko

piosenki do słonka,

głos ma podobny

do drżenia dzwonka.

 

 

  Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „ Sąsiad szpak”

 

Olek, Ada i rodzice przyjechali do dziadków w odwiedziny i zostali na cały weekend. Ada była

zachwycona. Dostała nowy dzwonek do roweru w kształcie rumianego jabłuszka i musiała go wypróbować.

Natychmiast! Jeździła dookoła ogrodu dziadków i dzwoniła zawzięcie. Sprawiało jej to ogromną radość. Wprawdzie rodzina zatykała uszy, ale co tam. Wreszcie Olek nie wytrzymał.

– Na kogo dzwonisz? – spytał.

– Na przechodniów. Ostrzegam ich, że jadę – odpowiedziała rozpromieniona Ada.

– Ja nie mogę! Tu nie ma żadnych przechodniów – wykrzyknął ogłuszony Olek.

Ada wzruszyła ramionami, jednak wreszcie przestała dzwonić.

– Jak dobrze – westchnęli dziadkowie, rodzice i cztery ogrodowe myszy.

– Cisza, aż dzwoni w uszach – roześmiał się dziadek. – Teraz mogę przedstawić wam nowego

sąsiada. – Zaprowadził Adę i Olka w odległą część ogrodu. Tu, na pniu wysokiej brzozy,

powiesił kilka dni wcześniej budkę lęgową dla ptaków. – Zachowajcie ciszę. Wkrótce go zobaczycie – szepnął.

Już po chwili dzieci zauważyły nadlatującego od strony sadu ptaszka. Krótki prostokątny

ogon sprawiał, że w locie wyglądał jak czteroramienna gwiazda. Usiadł na gałęzi brzozy, ale

z daleka od budki. Dzieci mogły mu się przyjrzeć uważnie. Czarne skrzydła mieniły się w wiosennym

słońcu zielenią i fioletem. W ostro zakończonym dziobie trzymał źdźbło zeschłej trawy.

Rozglądał się na wszystkie strony.

Olek i Ada aż wstrzymali oddechy, aby go nie spłoszyć. Ptak upewnił się, że nic mu nie grozi,

i przefrunął do budki.

– Rozpoznaliście tego pana? – spytał dziadek.

– Pewnie. To pan szpak – odpowiedział bez wahania Olek.

– Pani szpak też osiedli się w budce? – spytała Ada.

– Oczywiście. Pan szpak wije gniazdo dla pani szpakowej i dla małych szpaczków.

– Będziesz miał bardzo dużo sąsiadów, dziadku – zauważył z uśmiechem Olek.

– Zdaje się, że będą podobnie hałaśliwi jak Ada i jej dzwonek – szepnęła mama, która dołączyła

do obserwatorów pracowitego szpaczka.

– Szpet-szpet – zaśpiewał szpak i pomknął szukać materiałów na gniazdo. Wracał do budki

wielokrotnie, przynosił pióra, korę, suche liście, mech, trawę.

– Stara się – zauważyła Ada.

Na to szpak zaskrzypiał jak stare deski w podłodze i jeszcze dodał: – Kuku, kuku!

Olek i Ada zrobili wielkie oczy. Ze zdziwienia, naturalnie. Czyżby pan szpak stracił rozum?

– Zapomnieliście, że szpaki potrafią naśladować różne głosy – przypomniał im dziadek,

ubawiony zaskoczonymi minami wnucząt.

Następnego dnia o świcie Ada zerwała się z łóżka z głośnym krzykiem:

– Kradną mój rower!

Wypadła na podwórko w rozpiętej kurtce zarzuconej na piżamę. Za nią wyskoczyli dziadkowie,

rodzice i Olek. Wszystkich obudził wyjątkowo głośny dźwięk dzwonka, który zdobił rower Ady.

Jakież było ich zaskoczenie, kiedy odkryli, że rower stoi bezpieczny w komórce, a jego dzwonek...

milczy. Gdy przetarli zaspane oczy, zobaczyli na gałęzi topoli przy oknie pokoju, w którym

spała Ada, pana szpaka. Nowy sąsiad dziadka naśladował dźwięk dzwonka niczym najzdolniejszy

artysta. Zdziwił się na widok rodziny w komplecie.

– Miau – miauknął jak kot i odleciał.

– „Miau”, czy to po ptasiemu dzień dobry? – zastanawiała się babcia.

Ada pomyślała, że to coś mniej przyjemnego.

– Przepraszam, panie szpaku – szepnęła w stronę budki.

Jak myślicie, dlaczego Ada przeprosiła szpaczka?

 

  Rozmowa na temat opowiadania.

−− Dlaczego Ada jeździła na rowerze i dzwoniła?

−− Kogo przedstawiał dziadek Olkowi i Adzie?

−− Gdzie założył gniazdo szpak?

−− Jakie odgłosy naśladował szpak?

−− Dlaczego Ada myślała, że kradną jej rower?

−− Kto głośno naśladował dźwięk dzwonka?

−− Jakim dźwiękiem pożegnał szpak rodzinę

 

 

 

 

Koszulka z przesłaniem od Frania - do czego można wykorzystać kredki pastelowe od Mikołaja

 

Maciuś, Amelka i Gabrysia rozmawiali z mamą o dzieciach i dorosłych z Zespołem Downa
oraz o "inności". Rodzinnie obejrzeli film "Cudowny chłopak"

 

 

TYDZIEŃ 23-27 marca

 

 

Proponuję Wam hodowlę szczypioru z cebuli…pyszny i zdrowy:  bierzemy cebulę (najlepiej taką, która zaczyna kiełkować) i wkładamy do połowy do pojemnika z wodą lub ziemią. Teraz wystarczy poczekać kilka dni. Wy doskonale wiecie czego roślinka potrzebuje do wzrostu… 

A to moje efekty …pycha. P.Ela

 

 

 

 

Kochani! Ci, którzy lubią zabawy i gry matematyczne znajdą tu coś dla siebie. Można również w trakcie rozwiązywania zadań rywalizować z innymi uczestnikami na czas. kliknij obrazek

 

 

 

 

Ćwiczenia matematyczne on-line z monetami dla ambitnych "Sklep z zabawkami" - kliknij w obrazek

 

 

 

Wiem jak bardzo lubicie rymować. Niektórzy są w tym świetni…niektórzy zbyt dobrzy…

Spróbujcie połączyć w pary wyrazy aby się rymowały. W tym celu po wydrukowaniu kart trzeba je porozcinać. Zostało już je tylko połączyć. Można zrobić to również bez drukowania dla samego poćwiczenia zasady. Kliknij w obrazek.

 

 

 

Dla zainteresowanych: Nasz Układ Słoneczny, O Słońcu i planetach dla dzieci - kliknij w obrazek

 

 

 

Sowa mądra głowa uczy samogłosek  - kliknij w obrazek 

ćwiczenia percepcji słuchowej i wzrokowej, utrwalanie kształtu liter, rozróżnianie samogłosek/spółgłosek, wysłuchiwanie głosek w nagłosie (ćwiczenia słuchu fonematycznego)

 

 

Tymek i Ela na zajęciach u Sowy Mądrej Głowy

 

 

Sowa mądra głowa uczy spółgłosek - kliknij w obrazek 

ćwiczenia percepcji słuchowej i wzrokowej, utrwalanie kształtu liter, wysłuchiwanie głosek w nagłosie, (ćwiczenia słuchu fonematycznego)

 

 

 

MATZOO - zadania matematyczne on-line kliknij

ćwiczenia w rozpoznawaniu kształtów i kolororów, zabawy doskonalęce orientację w przestrzeni, posługiwanie się kalendarzem, porównywanie wielkości, działania matematyczne - ROZWIJANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECI

 

Melania ćwiczy dodawanie

 

 

 

W tym tygodniu zaplanowany jest temat:

 

WIOSENNE PRZEBUDZENIA

 

 

 

 

  Zapoznanie z literą C: odkrywanie litery C: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej. Na podstawie słowa: cebula, próby pisania liter pisanych: wielkich i małych

 

 

Nowe przygody Olka i Ady i cz.2

 

Dla młodszych PIOSENKA O LITERCE C

 

Ludwikowe zmagania z literką "C"

  Franiowe zmagania z literą "C"                  Tymka praca

  

 

 Praca nad literą C         Maciek P.

   

 

Omówienie etapów rozwojowych żaby.

 

 

Rozwój żaby

 

Karta pracy - cykl rozwoju żaby

 

Cykl rozwoju żaby ilustrowane opowiadanie

 

 

Rysowanie żab według wzoru. (klinknij w obrazek)

 

 

 

 

Karty z grafomotoryką nie muszą służyć jednorazowo, jeśli nie macie drukarki, możecie po otworzeniu pliku polecić dziecku, żeby linie poprawiało na ekranie komputera palcem; karty można zalaminować albo włożyć do koszulki na dokumenty, dziecko poprawia je wówczas mazakiem suchościeralnym :) Karty pracy mają różny stopień trudności - od najłatwiejszej do najtrudniejszej. Kliknij w poniższy link

 

Żabia grafomotoryka

 

 

 

    Żabka Majki wyklejana solą            Tymkowa żaba

 

 

 

Pierwszy motyl – praca plastyczna  wzory - kliknij w obrazek

Możecie poza kolorowaniem spróbować wypełnić kontury inną metodą: wyklejanie, wydzieranie, malowanie itp.

 

 

 

 

DOKOŃCZ MALOWANIE MOTYLA WEDŁUG WZORU -  ĆWICZENIE ON-LINE  kiknij

 

 

Motylek Majki wyklejany

barwioną solą                                                     Motyl Maciusia

                             

 


Ostatnia aktualizacja: 2020-04-03